Sunday, May 23, 2010

love them!

please click here! save them

Wednesday, May 19, 2010

tangga ke syurga


There's a lady who's sure
All that glitters is gold
And she's buying a stairway to heaven

When she gets there she knows
If the stores are all closed
With a word she can get what she came for

Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh
And she's buying a stairway to heaven

There's a sign on the wall
But she wants to be sure
'Cause you know sometimes words have
Two meanings

In a tree by the brook
There's a songbird who sings
Sometimes all of our thoughts are
Misgiven

Ooh, it makes me wonder

Ooh, it makes me wonder

There's a feeling I get
When I look to the west
And my spirit is crying
For leaving

In my thoughts I have seen
Rings of smoke through the trees
And the voices of those
Who stand looking

Ooh, it makes me wonder

Ooh, it really makes me wonder

And it's whispered that soon
If we all call the tune
Then the piper will lead us to reason

And a new day will dawn
For those who stand long
And the forests will
Echo with laughter

Oh, whoa, whoa, whoa, whoa, ooh, whoa, oh

If there's a bustle in your hedgerow
Don't be alarmed now
It's just a spring clean
For the May queen

Yes, there are two paths you can go by
But in the long run
There's still time to change
The road you're on

And it makes me wonder

Aw, uh, oh

Your head is humming and it won't go
In case you don't know
The piper's calling you to join him

Dear lady, can you hear the wind blow?
And did you know
Your stairway lies on the whispering wind?

(Solo)

And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul
There walks a lady we all know
Who shines white light and wants to show
How everything still turns to gold
And if you listen very hard
The truth will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll

And she's buying a stairway
To heaven...

istikharah dan petunjuk

saya tertarik mahu menulis tentang istikharah dan petunjuk-nya selepas membaca entri ini fitnah petunjuk istikharah.

dulu saya pernah la juga nasihat kan kawan2 yang dalam delima untuk menentukan mana yang baik bagi mereka mana yang tidak. malah saya dengan baik hati sanggup juga menaip doa istikharah sepanjang 5 page *dalam text message ok!* sebab nak kawan saya tu betul betul yakin kalau dia mintak petunjuk Allah SWT. tapi saya tak pernah buat pun.. mana la saya tahu petunjuk tu macam mana. ingat mimpi je da bole.

itu dulu la. dalam 2 tahun lepas.. lepas tu bila saya da dekat dengan DIA. saya pernah solat istikharah. untuk apa tak perlu la saya rungkai sebab dan musabab-nya. saya keliru itu aja. hari pertama saya langsung tak mimpi *malah langsung tak boleh tidur semula!*

lalu menalifon si kawan baik Nawwa Aien. dan atas nasihat dia saya buat berhari2 demi menetapkan pendirian. terlalu cetek rasanya kerana saya terlalu menantikan mimpi yang konon-nya Allah nk bagi macam tu aja? lalu frust. selepas 7 hari beristikharah akhirnya saya ambil keputusan mengikut 'apa yang hati saya lebih berat kepada'. itu pun atas nasihat si kawan baik.

the truth is, petunjuk dalam istikharah bukan hanya mimpi. dan betul ke petunjuk itu datang dari mimpi juga? kadang2 bila saya ragu ragu terus rasa nak buat istikharah. lepas baca entry ni dah tak nak lah! :)

bukan saya tak nak percaya pilihan yang Allah berikan pada saya. tapi saya tak nak kelihatan memberi 'option' supaya Allah pilihkan apa yang saya cenderung kepada.

contoh :
saya seorang pelajar. tapi saya dah tak sanggup lagi nak mengadap buku dan peperiksaan. rasa letih dan macam macam rasa wujud.. lalu melakukan istikharah dan mengharapkan Allah bagi saya jawapan sama ada nak berhenti belajar atau teruskan apa yang saya dah mulakan. padahal saya lebih cenderung pada berhenti belajar sebab dah tak larat kan. so, macam saya paksa Allah bg mimpi agar saya berhenti belajar. ish. cannot!

tuhan beri kita ujian dan dugaan sebab DIA tau kita mampu menghadapi dugaan dan cabaran yang di berikan. dia tak menjadikan sesuatu itu sia sia. pasti ada manis menanti di hujung perjalanan.


loves.**

Tuesday, May 18, 2010

biar miskin harta, jangan miskin akhlak

mana yang lebih bagus, miskin atau kaya?

ada orang akan kata orang kaya selalu kurang bersyukur. mereka gunakan harta ke arah jalan kemaksiatan, bukan jalan keberkatan. tapi saya kata, miskin juga punca kenapa kita kurang bersyukur. bila kita miskin secara tak langsung kita akan fikir, "tuhan tak sayang aku, dia tak bagi aku kesenangan. buat apa aku nak bersyukur?"

saya tak bercakap secara overall. cukup sentuh sedikit di mana mana. bukan niat mengaibkan siapa siapa. cuma peringatan pada diri sendiri dan pembaca setia blog saya ini. itu sahaja.

selalu miskin di jadikan alasan. munasabah ke? munasarawak pun tak okayy?

miskin jadi punca kita main tikam nombor.
miskin jadi punca kita mencuri *secara kecil kecilan*
miskin jadi punca kita malu pada salasilah keturunan kita.
miskin jadi punca kita menderhaka ibu bapa kononnya mereka tak bagi kesenangan.

bersyukurkah anda?
bersyukurkah saya?
soalan yang harus anda jawab dengan jujur sejujurnya...

bagi saya, biarlah kita miskin harta tapi mempunyai akhlak sebaik nabi.
walau miskin tetap di sanjung kerana budi pekertinya.
walau miskin tetap dihormati kerana sopan tutur katanya.
walau miskin tetap disayangi kerna kerendahan diri.

jangan kita, dah lah miskin. di benci pula orang sekeliling.
jangan kita, dah lah miskin, menyakiti pula hati ibu dan bapa.
jangan kita, dah lah miskin, di murkai pula oleh tuhan.

itu tak cool tahu?

saya lihat sebenarnya dilema orang kita.
tipikal malaysia atau acuan barat?

^_^ next entry nanti saya cerita pasal orang kaya pulak okay? sebab kan saya dah janji. (*-*)



loves~

terBAIK. belum lagi.

saya selalu nak jadi yang terbaik, mempunyai benda yang terbaik, mempunyai kawan yang terbaik, mempunyai kekasih yang terbaik dan mempunyai keluarga yang terbaik.

saya rasa saya dah cukup berusaha untuk dapat yang terbaik. untuk jadi yang terbaik.
saya nak jadi anak yang terbaik
saya nak jadi cucu yang terbaik
saya nak jadi sahabat yang terbaik
saya nak jadi pendengar yang baik
atau sekurang kurangnya jadi pemerhati yang terbaik
dan isteri yang terbaik jugaaa!

tapi.
macam mana saya rasa saya dah berusaha gigih sekali pun
saya masih belum dapat buat dengan terBAIK!
masih bukan anak yang baik
masih bukan cucu yang baik
masih bukan sahabat yang baik
masih bukan pendengar yang baik
malah masih juga bukan pemerhati yang baik
isteri yang baik apatah lagii..

maafkan saya jika saya kurang di mana mana.
saya masih manusia biasa.
masih buat kesilapan
masih keliru dengan hati dan perasaan.

janji untuk buat yang terbaik pada semua
terutama pada pencipta. saya masih sangat berusaha.

ingatkan saya jika saya leka.
tegur saya jika saya alpa
bagitahu saya jika saya lalai.
anda semua harus bantu saya agar saya dapat jadi yang terbaik

inikan yang anda mahu?
jadi, sila bantu :)

Sunday, May 2, 2010

whataya want from me?

Artist : Adam Lambert
Song : What do you want from me
Mood : thinkingg

Hey, slow it down whataya want from me
Whataya want from me
Yeah I’m afraid whataya want from me
Whataya want from me

There might have been a time
And I would give myself away
Oooh once upon a time I didn’t give a damn
But now, here we are so whataya want from me
Whataya want from me

Just don’t give up I’m workin it out
Please don’t give in, I won’t let you down
It messed me up, need a second to breathe
Just keep coming around
Hey, whataya want from me
Whataya want from me
Whataya want from me

Yeah, it’s plain to see (plain to see)
that baby you’re beautiful
And it’s nothing wrong with you
(nothing wrong with you)
It’s me, I’m a freak (yeah)
but thanks for lovin’ me
Cause you’re doing it perfectly
(it perfectly)

There might have been a time
When I would let you step away
I wouldn’t even try
But I think you could save my life

Just don’t give up I’m workin’ it out
Please don’t give in, I won’t let you down
It messed me up, need a second to breathe
Just keep comin around
Hey, whataya want from me (Whataya want from me)
Whataya want from me (Whataya want from me)

Just don’t give up on me
(uuuuuuh) I won’t let you down
No, I won’t let you down

http://www.elyricsworld.com/what_do_you_want_from_me_lyrics_adam_lambert.html
(So I) just don’t give up
I’m workin it out
Please don’t give in, I won’t let you down
It messed me up (It messed me up)
Need a second to breathe
Just keep coming around
Hey, whataya want from me

Just don’t give up I’m workin’ it out
Please don’t give in, i won’t let you down
It messed me up, need a second to breathe
Just keep coming around
Hey, whataya want from me (whataya want from me)
whataya want from me (whataya want from me)
whataya want from me

Marry me, Bella.


haha ok tak boleh blah propose bella guna belon =)

i feels like thinking now *cause i always do!* i may fails to recognize what i feels toward others.
sometimes i feels like loving you. but the truth is i don't.
sometimes i feels like leaving you. but the truth is i don't want to.

in easy word,
what we feels may not what we exactly want!
i want this. i want that. i want you.
but something unexpected my happen.

i just lied you know? just lie! the truth that i am s0oo0oo ego can't be revealed. its so precious. *want some talk to the hand? wo0oot~*

i don't want to waste any of my precious time hooked up to something that didn't sound promising to me. i am tired!. maybe this is what i feels now. who knows what am i exactly want? neither do i...

we are not living in a different world. I am human and you are not a vampire where werewolf can exist as a third party *tiba tiba* because we control our feeling.

we may not know what we exactly want but we can make our self to react accordingly. i may wrongly interpret at the very first. so i guess where should i cried? some shoulder pleaseee!


loves**

formspring.me

Ask me anything http://formspring.me/AraZainal

Saturday, May 1, 2010

best friend forever?

Know what.. By saying I love you; you will ruin the relationship between you and your so0o called friends. No matter how long the relationship. 2 or 3 years maybe the short one, 2 or 3 month. It is not me that make it ruining. It is the way you translated your wishes. I feels like betrayed. Feel like you just put another burden on my shoulders.

You are the one whom have my little secret.
You are the one who always there when I need some support.
You are the one that I wished to help no-matter-what.
You are the one I trusted to be my very own good friends.
So, don’t betray me. All I need is your honesty. Be good friends to me and I promise to be a very good friend of yours.

So I don’t wish to hear “I love you” from you. I’m not being selfish here, all I do is to save our relationship. Since we are having so much fun together~ go and watch a movies, karaokes, lepaking at Mamaks, shopping, sharing thought, share the problems and trying to breaking each other’s problems. I wished this never end. Just be like this. Just be a good friend of mine because I can’t be that good as a lover.


loves**

feels stille.

when i feels like crying.
i will stand still
unresponsive.
hope the tears wont fall down.

when i feels like act stupidly
i will pick my phone.
dial a number.
and talk to my bestfriend

when i feels unsecured.
i will keep myself locked!
close all the windows
lock all the doors

when i feels like lonely
i will keep myself fighting
cause i'm used to be alone.
i will cope with this.

but when you suddenly disappear.
i take a very long journey to get back on my track.
with heart fills with ouch-hurt!
and you just dont understand.


P/S : i hate u.