Saturday, December 27, 2008

Back to school...? Huh?

Jom la pg blaja.. Dpt ilmu. Da dpt t bole share.. Jom la.. Welcome back to school!

Sepasang merpati..

Melihat sepasang merpati itu bercanda dan bermesra. Aku mula memikir... Adakah mereka akan bersama selamanya... Sepasang merpati itu bercanda tanpa peduli aku yg melihat.. Mungkin mereka sedang menikmati indahnya alam percintaan.. Aku yakin sepasang merpati itu tidak melihat aku yg sdg menikmati angin petang. Nyaman n segar..
Ohh.. Ingin sekali aku terbang seperti mrk. Bernyanyi riang. Menghilangkan kegundahan hati.. Aku disini cuma memerhati dan melihat2 jika ada sepasang lg merpati. Sekadar meyakinkn diri bahawa kasih sayang itu masih ada dan dinikmati semua..
~nyong cerindil~

Friday, December 26, 2008

labah-labah

ketika menulis ini, aku melihat seekor labah2. dia berjalan tak tentu arah. apa yang dia takutkan... entahlah... walaupun labah2 tu kelihatannya seperti ketakutan, tapi aku lebih takutkan dia... kenapa ya? adakah ianya satu perasaan yang normal atau aku yang tak ketahuan. hmm... andai saja bisa aku memahami dan mengetahui isi hati dan perasaan sang labah2.. tapi mana mungkin la... jadi kiranya aku harus mengikut naluri ku tanpa tahu apa yang difikirkan sang labah2. jika begini kedua-dua kami, sang labah2 dan aku tidak akan mencapai kata sepakat sampai kapan pun. kerana kami sebetulnya tidak tahu isi hati dan perasaan masing2. iya begitu??

Monday, December 15, 2008

mencari yang halal?

suatu pertanyaan atau kenyataan...?
alangkah indah andai mampu mencari yang halal. even hurt bagaimana pun dia adalah milik kita. juz terfikir nak tulis ni after get comment from my previous post - thanx sarah..
halalkah dia bagi kamu? mau menghalalkan tapi tidak kesampaian. menafikan kebenaran walau ia ada di depan mata. menutup mata dan mengatakan dia milik kamu dan kamu hanya milik dia. wajarkah?? aku hanya berfikir untuk mencari satu yang halal buatku suatu hari nanti. menikmati keindahan hidup sebagai sepasang kekasih yang halal. indahnya.. =)

Sunday, December 14, 2008

birthday...

12/12/2008
at that day.. i made a very big mistake. i'm angry, i'm hurt. but because it is my birthday i hope that anything can change. i hope that all the things only in my dreams... i can't clearly see the truth, i can't face it. hoping that all that tears are joke.. because all my friend said about the surprise party. nothing to worried.. no doubt. today i realize that all the tears are true.. i don't want it!! sampai bile pun aku tidak mahu kejutan ini... benci bila harus terluka!

Saturday, December 6, 2008

cenderahati paling berharga - thanx to my cinta

8 cenderahati paling berharga
Cenderahati yang akan dinyatakan ini tidak dijual dimana-mana kedai atau pasaraya. Anda tidak perlu membeli malah boleh menghadiahkannya pada setiap saat dan hari. Namun begitu, kelapan-lapan cenderahati ini adalah yang paling terindah dan tidak ternilai bagi orang-orang yang anda sayangi.

1)Kehadiran.
Kehadiran orang yang dikasihi ialah satu cenderahati yang tidak ternilai harganya. Selain itu, anda juga boleh menggunakan cara berutus surat , telefon,gambar atau faks. Sekurang-kurangnya anda sentiasa berada disisinya. Anda dan dia dapat berkongsi perasaaan, perhatian dan kasih sayang secara lebih utuh dan intensif, Oleh yang demikian, kehadiran yang anda wujudkan juga adalah sangat penting. Jadikanlah kehadiran anda sebagai pembawa kebahagiaan.

2)Mendengar.
Tidak ramai yang mampu memberikan cenderahati ini, sebab kebanyakan orang lebih suka didengarkan daripada mendengarkannya. Sejak dari dahulu lagi kita ketahui bahawa sikap saling sedia memdengar amat diperlukan untuk keharmonian dalam hubungan sesama manusia.
Berikan cenderahati ini untuknya, dengan mendengar segala curahan hatinya terhadap anda. Secara langsung anda juga telah mewujudkan kesabaran dan sikap rendah hati. Untuk menjadi pendengar yang baik, pastikan anda dalam keadaan betul-betul selesa dan boleh menangkap setiap apa yang akan disampaikan. Tataplah wajahnya. Tidak perlu mencela, mengkritik, apalagi mengulasnya. Biarkan dia yang menjelaskannya. Ini memudahkan anda memberi tanggapan yang tepat selepas itu. Tidak perlu berbincang atau membuat penilaian. Sekadar ucapan terima kasih pun, sudah cukup memadai untuknya.

3)Diam.
Seperti kata-kata. di dalam diam juga ada kekuatan. Diam juga boleh digunakan sebagai hukuman, mengusir atau membingungkan orang lain, tetapi lebih daripada segalanya. Diam juga boleh menunjukkan persaan cinta kita pada seseorang kerana memberinya `ruang'. Keterlaluan jika sehari-hari kita sudah biasa menasihati, mengatuir dan mengkritik bahkan membebelnya.

4)Kebebasan.
Mencintai seseorang bukan bermaknak memberi kita hak sepenuhnya untuk memiliki atau mengatur kehidupan orang yang bersangkut paut dengan anda. Bolehkah kita mengaku kita mencintai seseorang jika kita selalu menyimpannya dalam hati? Memberi kebebasan adalah salah satu perkara yang boleh mewujudkan cinta. Kebebasan bukanlah bermakna anda bebas berbuat sesuka hati. Lebih dalam daripada itu, memberi kebebasan ialah memberikan kepercayaan sepenuhnya untuk bertanggungjawab atas segala hal yang diputuskan atau dilakukan olehnya.


5)Keindahan.
Siapa yang tidak bahagia, jika orang yang sayangi tiba-tiba tampil lebih kacak atau cantik? Penampilan yang segak dan rupawan juga merupakan salah satu cenderahati juga. Bahkan tidak salah jika anda menghadiahkannya setiap hari! Kecantikan diri ialah lambang peribadi, anda pun boleh menghadiahkannya dengan sesuatu yang cantik untuk suasana rumah. Misalnya, vas dan bunga segar cantik di ruang tamu atau meja makan yang berhias indah.

6)Tanggapan Positif.
Tanpa sedar, kita sering memberikan penilaian negatif tehadap pemikiran, sikap atau tindakan orang yang kita sayangi. Seolah-olah tidak ada yang benar daripada dirinya dan kebenaran mutlak hanya kepada kia. Kali ini, cuba hadiahkan tanggapan positif. Nyatakan dengan jelas dan ikhlas. Cubalah ingat, berapa kalikah dalam seminggu anda mengucapkan terima kasih atas segala hal yang dilakukannya demi anda. Cuba ingatkan semula pernahkah anda memujinya. Kedua-dua hal itu ialah hadiah cenderahati yang sering tidak dilupakan.

7)Sedia Mengalah.
Tidak semua masalah boleh menjadi bahan pertengkaran. apatah lagi sehingga menjadi pergaduhan yang hebat. Seharusnya anda perlulah pertimbangkan, apakah wajar sebuah hubungan cinta dikorbankan sehingga menjadi kucar-kacir hanya disebabkan persoalan itu? Apabila anda ada memikirkan hal ini, bermakna anda telah bersiap sedia untuk memberikan cenderahati kepadanya atas sebab sedia mengalah. Anda tentu akan merasa kesal atau marah jika sidia tidak menepati janji, tepai jika kesalahan itu ialah kali pertama, kenapa itu dijadikan punca pertengkaran anda hingga berlarut-larutan? Kesediaan anda untuk mengalah juga dapat meluntur rasa sakit hati dan menyedarkan kita bahawa tidak ada satupun manusia yang sempurna di dunia ini.

8 ) Senyuman.
Percaya atau tidak, senyuman mempunyai kekuatan yang luar biasa. Senyuman, kelebihan yang diberikan tulus ikhlas, boleh menjadi pencair hubungan yang beku, pemberi semangat ketika sedang putus asa, menceriakan suasana muram juga menjadi ubat penenang jiwa ketika keresahan. Senyuman juga merupakan isyarat untuk membuka diri dengan dunia sekeliling kita. Bilakah hari terakhir anda menghadiahkan senyuman manis??

i'm not tension

"menarilah dan terus ketawa
walau dunia tak seindah syurga
bersyukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia
selamanya....."

tidak tension.. aku kuat! diz song guide me to be strong . no cry no tears... juz appreciate my long way life. kalau kamu mampu.. aku juga kan?? =) mari kt terus menari dan ketawa...

Monday, December 1, 2008

jiwa kacau!

da 2 minggu ddk rumah rasa bosan pulak.. huhu... blaja busan, dok rehat2 bosan. nk macam mana lagi la agaknya kn.. dushh! arini da 2 ari mama xkeje. doktor ckp mama suspect denggi. sok kne pg klinik ag tok cek darah... huhu.. kecian mama ku..

Monday, November 17, 2008

da lama x update

huhu.. bz la skrang... tgh final ni. but esok dah last paper. yahoo!!! nk balik jmpa mama. rindu sgt.. da 1 month lebih x balik.. cedey2. dah.. kne stadi ni... bye2

Monday, September 22, 2008

cinta ini membunuhku!!

kau membuat, ku berantakan
kau membuat, ku tak karuan
kau membuat, ku tak berdaya
kau menolakku, acuhkan diriku

bagaimana, caranya untuk
meruntuhkan, kerasnya hatimu
ku sadari, ku tak sempurna
ku tak seperti, yang kau inginkan

kau hancurkan aku dengan sikapmu
tak sadarkah kau telah menyakitiku
lelah hati ini meyakinkan mu
cinta ini, membunuh ku

woo... huu... haa...
lelah hati ini meyakinkanmu
cinta ini, membunuhku.

plis comment regarding this s0ng! i like it but i don't... hee

Thursday, September 18, 2008

where's our new 16th Sept PM???

suppose yesterday we got a new PM. but.... haha. i don't mind. really don't mind... aku bukan lah on BN or PAKATAN RAKYAT's side but aku xpercaya kat satu kepimpinan tu if dia nk berkuasa dengan cara menjatuhkan org laen. kn better if kt bersaing secara adil... biar rakyat yang tentukan pilihan mereka. WE GOT POWER!!!

bayangkanlah apa lagi yang seorang pemimpin tu boleh buat ble dia dpt kuasa ngan cara yang tak sepatutnya. banyak negara yang bertukar pucuk pimpinan dengan cara yang x sepatutnya huru-hara ngan cara yang x sepatutnya juga. aman yang dijanjikan cuma sepicing... so, lu pikirlah sendiri (kate nabil).

Anwar is a good leader, Abdullah also a good leader, ME too also will be a good leader~~ insyaallah.
-HAPPY MALAYSIA DAYS-

~ nyong cerindil~


Wednesday, September 17, 2008

finally.... MY FIRST BLOG

hello2,
berjaya juga aku memblogkan diri... hee =)
welcome to ma page..